Kako je bilo? - 1.,2.,3. in 4. Kongres

4. KONRES PODJETNIKOV SLOVENIJE ( maja 2015)

4. Kongres podjetnikov Slovenije je potekal pod sloganom »Slovenija – dežela podjetnikov in srečnih ljudi«, rdeča nit kongresa pa je bila internacionalizacija in digitalni marketing. Že uvodničar, duša in srce kongresa Miran Lampret,  je  govornike povabil z začetnimi besedami: »Na tem kongresu ne bomo ‘jambrali’ in gledali bomo naprej, ne nazaj.«

                 

Podjetnike, udeležence kongresa je pozdravil tudi Branko Meh, predsednik Obrtno podjetniške zbornice, ki pa seveda ni mogel mimo tega, da opozori na nekatere težave, ki v slovenskem prostoru ovirajo podjetnike.

PANEL 1: VIZIJA SLOVENIJE: Dežela podjetnikov in srečnih ljudi

Povzetek nekaterih misli govorcev v nadaljevanju je pripravila Petra Škarja.

Marjan Batagelj, Postojnska jama d.o.o., Turistična osebnost leta 2011, je v svojem prispevku  »Podjetniki smo vizionarji in realisti« poudaril, da vizija podjetnikov ni nikoli denar. Ko danes pogledamo svojo podjetniško pot, lahko verjetno vsakdo izmed nas reče, da je bil kot mlad malo neumen, da je sploh šel na to pot. Verjetno ste opazili, da PODJETNIKI nismo imeli afer – ker smo upravljali z lastnim kapitalom, z našimi podjetji, ki smo jih gradili od prvega dne do danes. Želim, da podjetniki ostanemo realisti.

Franci Pliberšek, MIK d.o.o., Nagrajenec GZS 2008 je v prispevku z naslovom » Družbeno odgovorno podjetništvo kot del vizije podjetniško razvite Slovenije« poudaril, da moraš delati z užitkom, s srcem in biti ob tem družbeno odgovoren. Seveda pa delaš tudi za denar. Glavni cilj naj bo: dobiti in v podjetje vpeljati ljudi, ki ti sledijo, zaupajo, imajo podobne nazore, vizijo in katerim si vzor. Pravimo, da so mladi danes neodgovorni.  Ključ zadovoljstva so zaposleni. Stalno iščemo talente in spodbujamo enakost ter uravnoteženost timov (zlasti pri spolih). Skrbimo za okolje. Krepimo šport in kulturni duh. Pomagamo pomoči potrebnim. Vse to je DRUŽBENO ODGOVORNO podjetje.

 Ingrid Kuk, FT in Partnerji d.o.o. in GEA College d.d je svoj prispevek naslovila »Prenesimo podjetniško miselnost na mlade  - Konzorcij  za dvig kakovost podjetniškega izobraževanja«. Pri tem je izpostavila, da je prenašanje podjetniškega razmišljanja na mlade izrednega pomena.  Premalo izpostavljamo vzornike – dobre prakse in podjetnike. Podjetnik: zmore, zna, ima pogum, oceni prihodnost. Kdor se nauči teh podjetnih veščin, bo v vsaki službi ali pa kot podjetnik zelo uspešen. Prihodnost pripada PODJETNIM.

Aleš Cantarutti, Državni sekretar, Ministrstvo za gospodarski razvoj  in tehnologijo, je v odgovoru na izziv podjetnikov, kaj vlada lahko stori za podjetnike, da bo okolje zanje prijaznejše, predstavil prioritetne ukrepe vlade s tega področja. Obrazložil je nekatere ukrepe za pomoč MSP pri internacionalizaciji in nam vsem vlil malce upanja, da se nam le obetajo boljši časi.

PANEL 2: INTERNACIONALIZACIJA SLOVENSKIH PODJETIJ -  Primeri dobre prakse slovenskih podjetniških prvakov


11347936_10205634437373016_1092849618_o

Dušan Olaj, Duol d.o.o., Podjetnik leta 2013 je v svojem prispevku odgovarjal na vprašanje« Kako spremeniti sebe, podjetje in njegovo kulturo za uspešno internacionalizacijo in deverzifikacijo trgov malega podjetja?« Če imaš ponudbo za dober posel, jo brez oklevanja sprejmi. Tudi če še nimaš rešitve, kako to izvesti – to boš že našel. »Volka noga krmijo.« – kovček v roke in po svetu. Ne čakaj, da bodo drugi prišli do tebe. Posel je kot šahovska igra. Spoštuj nasprotnika. Vedno si postavljaj vprašanje ZAKAJ je storil to potezo. Ne moreš zmagati v prvi potezi. Včasih mora tudi nasprotnik narediti kakšno potezo, da lahko potem ti zmagaš. .

                            

Polna energije se je Tanja Skaza, Plastika Skaza d.o.o., Zlata gazela 2014 lotila teme »Kadrovanje srednjega menedžmenta - kompetence in pooblastila«. Njen osnovni pristop do zaposlenih - Razmišljaj, kje on potrebuje tvojo pomoč. Najdi njihovo napako in jim ponudi rešitev. Za uspeh je pomembno: jasna vizija + dobra ekipa + pravi kader + odlična zgodba + lastna blagovna znamka. Najpomembnejše vprašanje, ki si ga zastavi, je: ZAKAJ to delaš? Kaj je tvoj ZAKAJ? (Priporoča literaturo Simona Sineka.) Imeti službo, ki jo obožuješ, je PRAVICA, ne privilegij. Imejte svoje idole, imejte svoje coache.    Kongres podjetnikov Tanja Skaza

Podjetnik leta 2014 Otmar Zorn, Iskrazaščita d.o.o., je postavil trditev: « Na trgu nekaj pomeniš, ko te konkurenca želi kupiti.« Kako uspeti? Ja več je treba delati. Večina ljudi obupa po 3, 4 ali petih poizkusih. Statistika kaže, da 80% poslov nastane po 8 – 12 obiskih potencialnega kupca / poslovnega partnerja. Vztrajajte! Slovenci smo dobri v razvoju, dobri inženirji, smo prilagodljivi, smo hitri. UPAJ SI!


Vsako leto na kongresu izberemo eno,  za slovenske podjetnike perspektivno tuje tržišče in leto je bil to KAZAHSTAN. Gost iz Kazahstana Fedor Konstantinov, podjetnik in predsednik Kazahstansko-Slovenskega poslovnega kluba iz Almatya je predstavil « Možnosti pomoči pri vstopu na kazahstanski trg.«. Tudi sicer so podjetniki imeli z njim in drugimi predstavniki Kazahstansko Slovenskega poslovnega kluba klepetati, dobivati informacije in se dogovarjati za konkretne posle oba dneva kongresa.

 

Jedro  PANELa 3:  ORANŽNA NIT KONGRESA - DIGITALNI MARKETING je bilo, ko se je  neposredno iz BOSTONA v ZDA preko digitalne konference oglasil slovenski podjetnik digitalnih presežkov Miha Mikek, CELTRA,Inc., Managerski izziv 2013. Da je  znanilec novih modelov vodenja in financiranja podjetij je dokazal v pol urnem prispevku z pomenljivim naslovom »Najnovejši trendi digitalnega marketinga v svetu. Kako jih vpeljati v prakso slovenskih podjetij?«. Prepričal nas je, da je prihodnost  v digitalnem oglaševanju na mobilnikih in v videih. Tu je še ogromen potencial …

V PANEL-u  4: KAKO DO INTERNACIONALIZACIJE PODJETJA? Je bila Okrogla miza Kako sestavljati ekipo za globalno podjetje? Moderator dr.Jernej Pintar je k omizju povabil dva izjemna podjetnika. Prvi je bil Sandi Češko, Studio Moderna; Nagrada za izjemne dosežke v gospodarstvu 2008, drugi pa Tone Stanovnik, Špica International d.o.o., Nagrada za izjemne dosežke v gospodarstvu 2009.  Natrosila sta celo vrsto zanimivih misli.